Beskidy

Ujsoły – Młada Hora – Wielka Rycerzowa

Wycieczka na jeden z bardziej widokowych szczytów Beskidu Żywieckiego. Z Ujsołów kierujemy się w dolinę Danielki. Kilka kilometrów pokonujemy w górę doliny wygodną trasą asfaltową. Pod koniec dojeżdżamy do szlaku niebieskiego wiodącego do przysiółka Młada Hora. Stamtąd zamiast na szlak czerwony prowadzący na Małą Rycerzową (który nie za bardzo nadaje się do jazdy pod górę) po kilkuset metrach skręcamy w widoczną drogę w lewo, która według opisu znalezionego w internecie ma nas trawersem wyprowadzić na halę podszczytową Rycerzowej. Niestety jak zwykle musimy coś pochrzanić, i przez ostatnie kilkaset metrów musimy się przedzierać przez krzaczory. Koniec końców jednak docieramy do zielonego szlaku. Teraz jeszcze trochę podjazdu, i jesteśmy z powrotem na czerwonym szlaku. Teraz szybki zjazd, i po kilku jesteśmy przy schronisku na Rycerzowej. czas na zasłużony odpoczynek. Po posileniu się ruszamy w dół czarnym szlakiem, który zawiedzie nas do Soblówki. Stamtąd już szeroką asfaltową szosą dotarliśmy szczęśliwie do miejsca gdzie rozpoczęliśmy wycieczkę.

Alpy 2004 – Przełęcze
Z Niegowonic rowerem na Górę Chełm i do Rodaków